مهمانسرای حضرت صاحب

بیایید روح و راه دلمان را آذین ببندیم، جشن ظهور در پیش است

مهمانسرای حضرت صاحب

بیایید روح و راه دلمان را آذین ببندیم، جشن ظهور در پیش است

مهمانسرای حضرت صاحب

اجابت دعای من طلوع سایه سار یار
همان دمی که من شوم غروب زیر پای یار

اولین بیت شعرم

چهارشنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۰۲:۳۵ ق.ظ

چند روز پیش توی یک گروهی، یکی اومد خیلی بر علیه حجاب و غیره صحبت کرد.

خیلی براش دلیل آوردیم و نه اون زیر بار رفت نه ما

تهش منم نامردی نکردم

رفتم یک کانال آموزش امربمعروف و نهی‌ازمنکر ساختم و اومدم تگ کانال رو به همه اون گروهه دادم. از طرف هم تشکر کردم که باعث شد چنین فکری به سرم بزنه

توی یک سکوتی فرو رفتن

توی یک سکوتی فرو رفتن که نگوووو

آخیشششش دلم خنک شد.

آخه هر جا کم می‌آوردند استدلال و منطق رد کنار می‌گذاشتند توهین و برچسب و هوچی‌گری و

... راه مینداختن

منم تصمیم گرفتم به جای دفاع حمله کنم. کانال ساختم و با نادانی نسبت به این دو فریضه میجنگم.

 

 

بعدم برای اولین بار یک بیت سالم و مرتبط و پیوسته سرودم اونم درباره امربمعروف و نهی‌ازمنکر

تقدیم به شما:

امر به معروف کن تا ندهندت به باد

نهی ز منکر نما تا نرود دین ز یاد

 

 

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۱/۰۳/۲۵
شاداب امیدوار

نظرات  (۶)

دلمان پر است هیچ نگوییم بهتر است

پاسخ:
همین اول بگم
اولا قربون دلت برم
دوما اگه کسی طور بدی امربمعروف و نهی‌ازمنکر کرده ناراحت شدی، بگم شما هم با ذکر یک تشکر اونو امربمعروف و نهی‌ازمنکر کن که چطور میتونه بهتر حرفشو بزنه یعنی در واقع بهش کمک کن، بذار یادبگیره کار با ارزش رو با روش‌های قشنگ انجام بده و بهش آمرین و موسسه تمدن موعود رو معرفی کن
اگر هم خودت امربمعروف و نهی‌ازمنکر کردی بد جوابتو دادند، اگر لازمه میتونی بیشتر دربارش یادبگیری، اگر نه یاد گرفتی و درست انجام دادی، و بازم طرف ناراحت شده، دیگه دزدم از اعمال قانون بدش میاد تذکر رو هیچکس دوست نداره مثل داروی تلخِ شفا میده ولی همه به تلخیش فکر میکنن پس خودتو ناراحت نکن، سعی کن بیشتر به خودت و اونا محبت کنی و به راهت ادامه بده

من تو زمینه حجاب امر به معروف نمیکنم

نمیشه تو خیابون کسی که هیچ شناختی ازش ندارم و اون هم منو نمیشناسه بخوام امر به معروفش کنم

این کار جدید دولت و بگیر و ببندشم فصطیه جو زدگی میدونم

پاسخ:
متاسفانه منم قبلا مثل شما فکر میکنم
اما خداروشکر الان بخاطر آموزش‌های دوره‌های آمرین هم دیدم هم عملکردم اصلاح شده، خدا خیرشون بده اگه یادم نمیدادن چی بگم یا چیکار کنم هنوز داشتم فکر میکردم کار بیخود و کم اثریِ و همچنان اجازه می‌دادم با سکوت کردنم به خودم و جامعه و حتی خود اون گناهکاران که تذکر لازم دارند ظلم بشه...
همه میتونن مطالب رو گوش کنن، بسنجند
لذتی داره، هرچند مثل هر کار باارزشی سختی هم داره اما به قدری برای رشد شخصیت موثرِ که فقط تجربه کردنیه
به شما هم سفارش میکنم😊 🌺🌺🌺🌺🌺
البته موارد امربمعروف و نهی‌ازمنکر همه گناهان علنی رو در بر میگیره منتها بیماری بدحجابی بیشتر شده ... بخاطر همین می‌طلبد دلسوزانه برای این مورد هم وقت گذاشته بشه

حالا آشنا باشه یا گناهی دیگه تذکر میدی؟ اگه آره تجربیاتتو با ما هم به اشتراک بذار، خوبه ما هم یاد میگیریم😊🤩

اصولا حس میکنم ادم ها خودشون میدونن صلاح زندگیشون چیه

اما تو پیجم در باب تاثیرات حرفشون و پرخاشگریشون هرازگاهی صحبت میکنم تاثیرگذار بوده

پاسخ:
سلام
ممنون که نظرتو میگی، این خیلی خوبه

خب آلا جان اگه اینطوره که شما میفرمایید ، یه سوال پیش میاد
اینکه پس چرا خدا به ما گفته امربمعروف و نهی‌ازمنکر واجبه! و این همه آیه و حدیث دربارش هست؟! یعنی خدا اشتباه کرده چنین دستوری به ما داده؟!

با سلام

حجاب یه پوشش اختیاریه! یعنی نه کسی که مخالف اونه باید براش دلیل بیاره و نه کسی که موافق اونه!

خیلی ساده ست

یکی دوست داره حجاب نداشته باشه

یکی ه دوست داره حجاب داشته باشه

هرکسی مسوول زندگی و پوشش خودشه

اگه ما یاد بگیریم به اعتقادات و پوشش هم احترام بذاریم مشکلی برای کسی پیش نمیاد!

ولی وقتی توی کار هم دخالت می کنیم نفس کشیدن رو برای بقیه سخت می کنیم. به اعتقاد من همون ده فرمان موسی + یک حرف از عیسی برای تموم بشریت کافیه

- دزدی نکنیم

- به پدر و مادر خود احترامم بذاریم

ز ن ا نکنیم

و..

عیسی اومد گفت حتی توی فکرتون هم با کسی  ز ن ا نکنید

انسانها برای این خلق شدن که طاعات و عبادت و بندگی خدا کنند

کسی برای امر به معروف و نهی از منکر خلق نشده

چیزی که مثلا من فکر می کنم امر به معروفه شاید برای بقیه نهی از منکر باشه

سعی کنیم به اعتقادات هم احترام بذاریم

پاسخ:
سلام
با عکسها و کلیپهای بعدی همراه باشید

ببخشید این سوال شما رو از کامنت قبلی دیدم:

اینکه پس چرا خدا به ما گفته امربمعروف و نهی‌ازمنکر واجبه! و این همه آیه و حدیث دربارش هست؟! یعنی خدا اشتباه کرده چنین دستوری به ما داده؟!

خب خدا توی قرآن خیلی چیزها گفته

مثلا گفته کسی که ز ن ا می کنه باید سنگسار بشه

یا کسی که دزدی می کنه دست راستش رو قطع کنید.

توی همین مملکت خودمون کاری به دزدها ندارن چرا فقط کار به حجاب دارند!

وقتی می خواستم مریم مجدلیه رو سنگسار کنند همه سنگ برداشته بودند که به طرف مریم پرت کنند عیسی گفت مشکلی نداره فقط یه شرط داره هرکسی هیچ گناهی نکرده اولین سنگ رو پرتاب کنه! هیچ کسی جرات نکرد اولین سنگ رو پرتاب کنه!

چون همه گناهانی مرتکب شده بودند و هیچ کسی بدون گناه نبود!

مریم شاید ز ن ا کرده بود ولی خب خدا اینطوری چرا باید از کسی که فرمانش رو نقض کرده حمایت کنه؟!

ما هم خودمون سراسر گناه و زشتی هستیم و تا زمانی که همه وجود ما گناه نمی تونیم دیگران رو به راه راست هدایت کنیم

به اعتقاد من فقط پیامبران می تونستند به مردم امر به معروف و نهی از منکر کنند. بقیه مردم صلاحیت اینکار رو ندارند

الان درسته فرمان خداست ولی خدا بیاد به من بگه فلانی مثلا دزدی کرده برو دستش رو قطع کن میگم خدایا من دل اینکار رو ندارم اگه دزدی کرده و تو مخالف این هستی که دست راست داشته باشه خودت بی زحمت اینکارو انجام بده و یه سقف خونه اش رو دربیار و باهاش دستش رو قطع کن. تو خدا هستی و منم بنده ات، من فقط وظیفه دارم دیگران رو آزار ندم، واسه قطع کردن دست اینو اون و سنگسار کردن بقیه اگه منو خلق کرده منو بمیران چون من دل اینکارها رو ندارم...

 

پاسخ:
سلام
با عکسها و کلیپ‌های بعدی همراه باشید

نوع پوشش مردم به خودشون ربط داره و اینکه نوشتی گناهان اون شخص! مگه تو خدایی که فکر می کنی اونا گناهکارن و تو پاک و معصوم هستی؟ من برعکس فکر می کنم، از نظر من اونا پاک هستند و تو گناهکاری

پاسخ:
با عکسها و کلیپهای بعدی همراه باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">